Pars Khodro Rich Pickup 1396 MT

انتخاب گارانتی

گارانتی 2 ساله پارس خودرو یا 40000 کیلومتر

انتخاب فروشنده

کارن (2 روز فاصله زمانی تحویل)

رنگ : مشکی _ سفید


قیمت : 690،800،000 ریال

قیمت برای شما : 67،800،000 تومان


تصاویر :


پیشنهاد ها :

خودرو نیسان جوک اسپرت اتوماتیک سال 2016                    خودرو کیا سراتو اتوماتیک آپشنال سال 1396 

     جوک اسپرت                    بی ام دبلیو                      ام وی ام X33                سراتو 1396


معرفی اجمالی محصول

خودرو پارس خودرو پیکاپ ریچ دنده ای سال 1396

پیکاپ ریچ، دستپخت شرکت پارس‌خودروست که از سال 93به لطف جوینت ونچر نیسان ژاپن و ژنگ ژوی چین به خیابان‌های ایران پا گذاشت. این وانت بر پایه پلت‌فرم D22 نیسان یعنی همان پلت‌فرم نیسان پیکاپ‌ قدیمی که با خودروهایی چون رونیز و سرانزا برای ما شناخته شده هستند، بنا شده و تا آن‌جایی که پارس‌خودرویی‌ها می‌گویند با پیشرانه 2438‌سی‌سی حجم، 132.5 اسب بخار قدرت و 208 نیوتن‌متر گشتاور وارد بازار وانت‌های داخلی شده تا در میان رقبایی چون کاپرا، وینگل و شاید هم شوکا قد علم کند. وانت چینی ریچ در نهایت سرعت به 160 کیلومتربر ساعت می‌رسد وبا در نظر گرفتن سیکل ترکیبی درهر صد کیلومتر 11.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند که در میان رقبای کم مصرفش، یکی از نقاط ضعف آن به حساب می آید. ابعادش 4.98×1.82×1.71 اعلام شده و از فضای بار نسبتا بزرگی(700 کیلوگرم) هم بهره‌مند است. نمونه وارد شده، چهارچرخ متحرک است و در لیست استانداردهای آن، پشتیبانی از یورو4 به چشم میخورد.از نقاط قوت این وانت چینی از لحاظ فنی می توان به سیستم تعلیق نسبتا نرم آن اشاره کرد که با توجه به استفاده از تعلیق مستقل، دوجناغی همراه با میراکننده دوراهه تلسکوپی برای جلو و دنده شانه ای هیدرولیکی و قابل تنظیم برای عقب خودرو، عملکردی قابل قبول را به نمایش می گذارد. البته ناگفته نماند که وجود لاستیک های 215/75R15 نیز در نرم بودن سواری این وانت تاثیر به سزایی دارند.اما در مقابل، عملکرد نامناسب جعبه دنده، صدای زیاد موتور و انتقال آن به داخل کابین، مصرف سوخت بالا و هزینه های جانبی و نگهداری زیاد از جمله نکات منفی است که از تجربه وانت سواران در طول حضور دو ساله این وانت در کشور، استنباط می شود.ایربگ راننده و سرنشین، ترمز ABS، تهویه مطبوع دستی، شیشه‌های برقی، قفل مرکزی، چراغ‌های قابل تنظیم، آینه‌های برقی و سنسور پارک از مهم‌ترین امکانات رفاهی درون اتاق این خودروست که در قالب داشبوردی جدید و به روز، رنگ و بوی تازه ای به فضای داخلی این پلت فرم بخشیده اند. بدون شک خوشنامی خودروهایی چون رونیز و سرانزا به دلیل استحکام بدنه و قدرت بالا با وجود قدیمی شدن، تاثیر زیادی بر بازار فروش این وانت دوملیتی گذاشته است. وانت دانگ فنگ ریچ در قبال ارائه خدمات و امکانات عنوان شده، در بازار ایران چیزی در حدود 60 تا 70 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.


 نقد و بررسی متخصصین دیجی کالا

شرکت پارس خودرو که تجربه‌ی موفقی را با عرضه‌ی نیسان پیکاپ به دست آورده بود، حالا به دنبال برادر دوقلوی این مدل یعنی وانت ریچ (Rich) رفته تا شانس خود را با این خودرو هم محک بزند. همانطور که می‌دانیم هر دوی این خودروها در حقیقت با همکاری شرکت خودروسازی دانگ‌فنگ چین و کمپانی ژاپنی نیسان ساخته می‌شوند. شرکت دانگ‌فنگ یکی از چهار تولیدکننده‌ی بزرگ چینی است که در کنار خودروسازانی چون چانگان موتورز، گروه FAW و سایک موتور قرار گرفته است. پس از عرضه‌ی وانت ریچ، مدل تماماً تازه‌ای از آن در چین به تولید رسید که ممکن است در افق آینده‌ی شرکت پارس خودرو بتوان روی فروش آن هم حساب باز کرد.

طراحی خودرو

وانت ریچ از نظر پلتفرم اصلی مشابه نیسان پیکاپ است و ظاهر آن هم سرنخ‌های زیادی در این زمینه به ما می‌دهد تا جایی که اگر از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، محال است بتوانید آن‌ها را از هم متمایز کنید. با این حال، تفاوت‌هایی در این مدل نسبت به مدل قدیمی نیسان پیکاپ وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به طراحی متفاوت چراغ‌های عقب و تفاوت‌هایی کوچک در نمای جلو اشاره کرد. این خودرو در مدل آفرود و مدل آمبولانسی هم به تولید می‌رسد که طراحی آن‌ها کمابیش مشابه بوده اما ما مدل آفرود را بیشتر می‌پسندیم. ظاهر ریچ در مجموع کمی قدیمی شده است اما وقتی خودروهایی مثل وانت زامیاد با چهره‌ی چند دهه‌ی گذشته‌ی خود همچنان در بازار هستند، باید از دیدن ظاهر خودروهایی مثل وانت ریچ کاملاً خوشحال و راضی باشیم!

با ورود به کابین خودرو، شرایط تا حد زیادی متفاوت خواهد بود و بدون شک اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، تریم طلایی جدیدی است که پارس خودرو بر روی داشبورد از آن استفاده کرده و ترکیب رنگ خوبی را به محیط کابین بخشیده است. کیفیت مواد و پوشش‌های داخلی بسیار ناامیدکننده بوده و تا چشم کار می‌کند، پوشش‌های پلاستیکی بی‌کیفیت در کابین دیده می‌شوند. با این حال نگاهی به قیمت خودرو کمی از شدت ناراحتی ما کم می‌کند و به نظر می‌رسد نباید انتظار بسیار بالایی از این وانت ارزان‌قیمت کاربردی داشته باشیم. از جمله امکانات رفاهی این مدل می‌توان به سیستم تهویه‌ی مطبوع دستی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، آینه‌ی جانبی با قابلیت تنظیم الکتریکی و سیستم صوتی (رادیو پخش، MP3 و ورودی USB) اشاره کرد.

نقاط قوت
  •   سرسخت و قدرتمند
  •   پیشرانه‌ی توانمند
  •   قیمت قابل‌قبول
نقاط ضعف
  •  ⬇️ کیفیت پایین کابین
  •  ⬇️ ایمنی نامعلوم

مشخصات فنیخودرو

پارس خودرو پیکاپ ریچ دنده ای سال 1396

 مشخصات کلی

طول

 

4980میلی‌متر

عرض

1820میلی‌‎متر

ارتفاع

1715میلی‌‎متر

وزن

1665 کیلوگرم

فاصله دو محور

 

2950میلی‌متر

حجم مخزن سوخت

60لیتر

نوع و کلاس خودرو

کلاس خودرو

 

پیکاپ

سال ساخت

 

1396

تعداد سرنشین

 

پنج نفر

اندازه رینگ

 

15اینچ

پیشرانه

نوع

 

خطی

 

تعداد سیلندر

 

چهار سیلندر

تعداد سوپاپ

 

16 سوپاپ‌

 

حجم

 

2438سی سی

حداکثر توان

 

132اسب بخار

حداکثر گشتاور

 

208نیوتن متر

نوع سوخت

 

بنزینی

 

جعبه دنده و سیستم انتقال نیرو

نوع جعبه دنده (گیربکس)

دستی

تعداد دنده

 پنج دنده

ترمزها

نوع ترمزهای جلو و عقب

 

دیسکی / کاسه ای

سامانه ضد قفل(ABS)

 

 

چراغ ها

سایر چراغ‌ها

 

چراغ ترمز عقب

 

فضای داخلی

نوع فرمان

هیدرولیک

شیشه بالابر برقی (شیشه‌های جلو)

 

شیشه بالابر برقی (شیشه‌های عقب)

 

سانروف

 

سیستم صوتی و تصویری

درگاه USB

 

سیستم هشدار دهنده

سنسور دنده عقب