معرفی اجمالی محصولخودرو لامبورگینی Centenario اتوماتیک سال 2016
به یقین هنگامی که صحبت از سوپرخودروهای مشهور میشود، نام «لامبورگینی» میدرخشد. کمپانی که از گذشته تابهحال مشغول تولید محصولاتی با ظاهر وحشی و البته باطنی بهمراتب خشنتر است. یکی از مدلهای این کمپانی «سنتناریو LP-770» است که در سال 2016 در نمایشگاه ژنو، همزمان با سالگرد صد سالگی بنیانگذار خود و زادروز 50 سالگی مدل فراموش نشدنی «میورا» پردهبرداری و معرفی شد. سنتناریو در کنار شباهت به مدلهای دیگر از خانوادهی خود، نوآوریهای طراحی در ظاهرش پدید آمده و سبک طراحی خود را کمی جلوتر از زمانش برده است. طراحیهای عقب، کشیده و Y گونهی خوابیده، فرم سپر و اگزوزها، دیفیوزر بزرگش که برای هدایت هوای زیرین خود با سرعت بالا تعبیه شده و از جلو فرم جدید چراغها و Y گونهی خود که تقارن خوبی را از ابتدا و انتهای این سوپرخودرو به نمایش میگذارد، شیشههای شش وجهی طرفین و حس خشونتی که در چهرهی کلی این موجود ایتالیاییالاصل نمایان است، همه جزو شاهکار طراحی سنتناریو به حساب میآید. آینههای بیرونی مجهز به گرمکن و قابل تنظیم و جمعشونده برقی، چراغهای LED و چراغ روز، نمایش میزان بادها از ویژگیهای امکاناتی این خودرو است. سنتناریو از یک موتور 12 سیلندر 48 سوپاپه با آرایش V شکل و حجم 6398 سیسی از نوع تنفس طبیعی بهره میبرد که نتیجهی آن تولید توان 770 اسببخار و 690 نیوتون متر گشتاور در دورهای 8500 و 5500 دور در دقیقه است. نسبت تراکم آن ۱۲.۲ به یک است و زمان رسیدن از حال سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برای جثهی 1520کیلوگرمی آن تنها حدود 2.8 ثانیه نیاز است. حداکثر سرعت دستیافتنی برای این ایتالیاییالاصل 350 کیلومتر در ساعت است. این خودرو به یک جعبه دندهی دوکلاچه خودکار هفت سرعته که محور جلو و عقب آن محرک است مجهز شده است. فرمان از نوع برقی با جنس آلکانتراست. در بخش ایمنی سنتناریو میتوان به کیسههای هوای راننده و سرنشین جلو و جانبی اشاره کرد. در سیستم ترمز این خودرو از مسیر دوگانهی هیدورلیکی با بوستر ترمز مکنده و عقب CCB و به عبارتی دیسکهای سرامیکی کربو است که نتایج خارقالعاده ای در این بخش از آن خود میکند. امکانات دیگری نظیر نویگیشن و سنسور عقب و ایمبولایزر با قابلیت قفل خودکار و مرکزی درها، گرمکن صندلیها و تنظیم برقی بخشی از این سوپرخودرو است. قیمت این خودرو از 1.8 میلیون دلار در تعداد 20 عدد در مدل کوپه و 20 عدد در مدل رودستر آغاز میشود.
نقد و بررسی متخصصین دیجی کالا
حوالی سال 1960 بود که یک سازندهی موفق تراکتور در شمال ایتالیا خودروی فراری 250 GT را خریداری کرد؛ اما متاسفانه (یا خوشبختانه!) خرید این خودرو چندان به مذاق او خوش نیامد و اشکالات متعددی را در آن دید. به همین دلیل تصمیم گرفت که نواقص این خودرو را مستقیماً با خود اِنزو فِراری «Enzo Ferrari»، موسس کمپانی فراری، در میان بگذارد اما توضیح مسائل تکنیکی خودرو، آن هم از زبان یک تولیدکنندهی جوان تراکتور چندان برای فراری قابل تحمل نبود. به همین خاطر فراری در پاسخ به آن شخص گفت که بهتر است به ساخت تراکتورهای خود مشغول باشد و در این خصوص نظری ندهد! پاسخی تلخ که بخواهیم یا نخواهیم صنعت خودروسازی را برای همیشه دگرگون کرد. فروچو لامبورگینی، همان سازندهی موفق و جوان تراکتور، با شنیدن این جواب تصمیم گرفت تا خودش دست به کار شده و کمپانی خودروسازی جدیدی را دست و پا کند.
- طراحی چشمنواز
- پیشرانهی قدرتمند
- تجربهی رانندگی مثالزدنی
- قیمت بالا
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.